Jesús Gustavo Garza García
Economía y Finanzas
"Lo más importante para el desarrollo de una nación son tres factores: la educación, la educación y la educación".

Economista internacional con experiencia en la banca central, en el gobierno federal y la banca privada. Actualmente director general de Soluciones Financieras GAMMA.

• PhD en Finanzas
      Universidad de Essex, Essex Business School
    • MSc en Economía Financiera
      Universidad de Essex, Departamento de Economía
    • BA en Economía
      ITESM, Departamento de Economía
  1. Competition and Efficiency in the Mexican Banking Industry: Theory and Empirical Evidence (2015) (with S. Castellanos and G. Del Angel). Palgrave McMillan: USA.

Artículos

1. “The Relationship between Bank Competition and Financial Stability: A Case Study of the Mexican Banking Sector.” (2015) (with R. Fernandez). Ensayos Revista de Economía, Universidad Autonoma de Nuevo Leon, Facultad de Economia, vol. 0(1), pg 103-120, mayo.
  2. “Competition, Efficiency and Interest Rate Margins in Latin American Banking.” (2012) G.E. Chortareas and C. Girardone). International Review of Financial Analysis, Vol. 24, pp. 93-103.
  3. “Determinants of Bank Efficiency in Mexico: A Two Stage Analysis.” (2012) Applied Economics Letters, Vol. 19(17), pp. 1679-1682.
  4. “Banking Sector Performance in Latin America: Market Power versus Efficiency.” (2011)  (with G.E. Chortareas and C. Girardone). Review of Development Economics, Vol. 15(2), pp. 307-325.
  5. “Financial Deepening and Bank Productivity in Latin America.” (2011) (with G.E. Chortareas and C. Girardone). European Journal of Finance, Vol. 17(9-10), pp. 811-827.
  6. “Does Market Power Influence Bank Profits in Mexico?  A Study on Market Power and Efficiency.” (2011) Applied Financial Economics, Vol. 22, pp. 21-32.
  7. “Who Influences Latin American Stock Market Returns? China versus USA” (2010) (with M. Vera-Juarez). International Research Journal of Finance and Economics, Issue 55, pp. 22-35.
  8. “What Influences Net Interest Rate Margins? Developed versus Developing Countries.” (2010) Banks and Bank Systems, Vol. 5(4), pp. 32-41.
  9. “Market Structure, Profits and Spreads in the Mexican Banking Industry” (2009) (with G.E. Chortareas and C. Girardone). Banks and Bank Systems, Vol. 4(3), pp. 43-52.

Capítulos en libro

1. “Concentration Versus Efficiency and Financial Liberalisation in Latin American Banking” (2007) (with G.E. Chortareas and C. Girardone) in McCombie, J. and Rodriguez, C. Issues in Finance and Monetary Policy, Palgrave Macmillan, pp. 153-170.

Papers

1. “Banking Sector Performance in Some Latin American Countries: Market Power versus Efficiency” (2010) (with G.E. Chortareas and C. Girardone). Banco de Mexico working paper series, No. 20.
  2. “International Determinants of Stock Market Performance in China: A Cointegration Approach” (with Y. Yue). Centre for Global Finance Working Paper Series, No. 03/2010, Bristol Business School.