Ezequiel Reficco
Estrategia y Administración

Antes de integrarse a EGADE Business School, Ezequiel Reficco fue director del Área de Estrategia de la Escuela de Administración de la Universidad de Los Andes (Colombia), y editor del CLADEA-BALAS Case Consortium (CBCC) y la Social Enterprise Knowledge Network (SEKN), publicaciones distribuidas por Harvard Business Publishing.

Ha sido profesor invitado en la University of Science School of Business (Malasia), The Paris School of International Affairs (Francia), ESADE Business & Law School (España) y el Centro de Estudos em Administração do Terceiro Setor (CEATS), de la Universidade de São Paulo (Brasil).

También fue senior researcher de la Harvard Business School y profesor asociado de la Universidad de Los Andes, además de tener una cartera de investigaciones muy destacada.

En 2015, Ezquiel fue ubicado en el lugar 108 de los "500 investigadores colombianos más citados", ranking de Confidencial Colombia, y fue votado por alumnos, graduados y directores de programa de la Universidad de Los Andes School of Management como uno de los tres profesores que más impacto tuvieron en los cinco años previos por su excelencia académica.

En 2014 y 2010, fue reconocido como el profesor con más publicaciones entre la facultad de la Universidad de Los Andes School of Management.

• Doctorado en Leyes y Diplomacia, The Fletcher School of Law & Diplomacy. Tufts University in cooperation with Harvard University.
    • Maestría en Estudios Internacionales, School of Political Science and Sociology. Universitat Autónoma de Barcelona.
  1. In 2015, Dr Reficco was singled out among the “500 most widely cited Colombian researchers”, a ranking that included every researcher from all branches of scientific enquiry (physical, formal and natural sciences). He was ranked # 108th in the ranking (Colombia Confidencial).
  2. 2015: Chosen by Universidad de Los Andes School of Management alumni, students and program directors among the top 3 professors who made a difference in the previous 5 years, for the excellence of his teaching.
  3. 2015 External Funding Recognition Award, given to the the faculty member who brought the most important extramural funding for the school’s research (US$ 700,000 grant).
  4. 2014 Award for Top Publishing Performance among Universidad de Los Andes School of Management faculty.
  • Reficco, E., Jaén M.H. & Trujillo C (forthcoming). “Beyond knowledge: A study of Latin American business schools’ efforts to deliver a value-based education.” Journal of Business Ethics.
  • Reficco, E., Gutiérrez, R., 2016. Organizational Ambidexterity and the Elusive Quest for Successful Implementation of BoP Ventures. Organization & Environment. 29, 461–485. doi: 10.1177/1086026616643136.
  • Reficco, Ezequiel & Jaén, María H (2015). "Case Method Use in Shaping Well Rounded Latin-American MBAs.” Journal of Business Research, 68.
  • Jäger, U., Ogliastri, Enrique Prado, A., Reficco, E., & Vives, A. (2015). "Social business". In International Encyclopedia of Social and Behavioral Sciences. Elsevier. doi:dx.doi.org/10.1016/B978-0-08-097086-8.73123-0
  • Gutiérrez, Roberto, Ezequiel Reficco, and Patricia Márquez (2015). "Configuration and Development of Alliance Portfolios: A Comparison of Strategic and Cross-Sector Alliances" Journal of Business Ethics. DOI 10.1007/s10551-015-2729-7.
keyboard_backspace