EN ES
BIOGRAPHY
My job is to boost intelligence and effort of my students to create new knowledge, ideas, dreams, and realities.

Professor Mendoza García has developed almost all his professional and academic career in the field of economics applied to businesses, in matters such as economics for business, economics for decision-making, and economics of organizations. Since 2005, he is a member of the Academy of Management. 

Mr. Mendoza has also served as a consultant in institutions such as the Tax Administration System, the Secretariat of Economy, Cemex, and Boehringer-Ingelheim-PROMECO. Likewise, he served as an advisor in economics for the Embassy of Mexico in Ireland. 

In addition to his teaching activity in EGADE Business School and the University of Texas in Austin, Professor Mendoza was a Director of the Center for Educational Innovation and Director of Executive MBA. In Tecnológico de Monterrey, he occupied the Coordination of the Department of Economics in the Graduate School in Administration and the Direction of the Master in Economics. 

EDUCATION
    • Ph.D. in Business Administration
      Tecnológico de Monterrey
    • Master in Economics Administration
      Tecnológico de Monterrey 
AWARDS & HONORS
  • Mejor promedio en la Generación de Maestría 1988-1990 en la Escuela de Graduados en Administración del Tecnológico de Monterrey en la Ciudad de México.
  • Alumno distinguido del Programa Doctoral en Administración (1990-1994) por su promedio de calificaciones en la Escuela de Graduados en Administración del Tecnológico de Monterrey en la Ciudad de México.
  • Recibió el Premio de Dama en el Campus Ciudad de México por sus contribuciones académicas al campus.
SELECTED PUBLICATIONS
  1. Farzad H. Alvi, Jorge Alberto Mendoza, (2017) "Mexico City street vendors and the stickiness of institutional contexts: Implications for strategy in emerging markets", Critical Perspectives on International Business, Vol. 13 Issue: 2, pp.119-135, doi: 10.1108/cpoib-05-2015-0017.  Permanent link to this document:  http://dx.doi.org/10.1108/cpoib-05-2015-00
  2. Manuel Castillo Soto y Jorge Alberto Mendoza García. “Las externalidades de las economías de red. El caso de la telefonía móvil.” Revista de Economía, Finanzas y Economía  (Journal of Management, Finance and Economics). Vol. 8, núm. 1, enero-junio 2014.  ISSN: 1590-0401. https://ideas.repec.org/a/ega/rafega/201402.html
  3. Hugo Fuentes, Andrés Zamudio, Jorge Mendoza y Jorge Soto, “Los Determinantes de las Ganancias de los Vendedores Ambulantes en México”. El Trimestre Económico, vol. LXXIX (3), núm. 315, septiembre-diciembre, 2012, pp. 693-723. https://www.econbiz.de/Record/determinantes-de-las-ganancias-de-los-vendedores-ambulantes-en-m%C3%A9xico-fuentes-castro-hugo-javier/10009571525
  4. Manuel Castillo y Jorge Mendoza García. “Naturaleza de la diferenciación de precios para un mismo bien.” Revista Tiempo Económico. Vol.XI, No. 33, segundo cuatrimestre de 2016, pp. 27-45. ISSN: 1870-1434. 
  5. Coautoría en libros: Hugo Javier Fuentes Castro, Andrés Zamudio Carrillo, Jorge Mario Soto Romero, Jorge A. Mendoza García, Julio Espinosa Torres, Melissa Rodríguez Segura. Innovación para el desarrollo: 13 casos del Fondo de Innovación Tecnológica. Cengage Learning Editores, S.A. de C.V., una Compañía de Cengage Learning, Inc., 2015. ISBN-13: 978-607-522-081-9